Lapszámok

2015. szeptember-október XXIII. évf. 9-10. szám

Metróállomástól a kutatóközpontig

A Duna-Dráva Cement Kft., hazánk egyik vezető építőanyag gyártója számos olyan projektben vett részt az elmúlt időszakban, amelyek nagymértékben hozzájárulnak Magyarország infrastrukturális fejlődéséhez. A vállalat által biztosított kiváló minőségű cement- és betontermékeket használták többek között a Budapest és Esztergom között megépült vasútvonal, a budapesti 4-es metró egyes megállóinak építésénél, illetve hazánk egyik legnagyobb folyamatban lévő beruházásánál, a szegedi lézeres kutatóközpont kivitelezésénél is.

M4 metró Fővám téri és Gellért téri állomásai

A Budapesten 2014-ben átadott M4 metróvonal Fővám téri és Gellért téri metróállomásainak betonigényét a Duna-Dráva Cement Kft. Basa utcai betonüzeméből fedezték. Az említett két megálló abból a szempontból is érdekesnek számít, hogy az Egyesült Államokban díjazták azok kivitelezésének színvonalát. A két állomás ezzel a kitüntetéssel elnyerte a világ legszebb metróállomása elismerést.

Vasúti projektek Budapest–Esztergom vasútvonal

2013-ban indultak meg az Óbuda-Esztergom vasútvonal felújítási munkálatai, amelyekben a DDC jelentősen közreműködött. A projekt három szakaszra bontva valósult meg: az első ütemben az Esztergom és Piliscsaba közötti szakasz, a második részben a Piliscsaba-Pilisvörösvár szakasz, végül pedig a PilisvörösvárÓbuda közötti szakasz felújítása történt. Vállalatunk 14770 m³, vevői receptúra alapján kevert betont szállított a kivitelezőknek az első két szakaszhoz.

Váci vasútállomás

2013 júniusától egészen 2015 júliusáig vett részt a DDC a Váci vasútállomás átépítési, korszerűsítési munkálataiban, illetve a hozzá tartozó infrastrukturális elemek kiépítésében. A nagyszabású projekthez 15760 m³ betont biztosított a vállalat, amelyet olyan különleges kivitelezési megoldások során használtak fel, mint például a pumpacső beépítése a sínek alá vagy az éjszakai betonozások. A szerkezeti betonok kiváló minősége alapkövetelmény volt az építkezés során, ezért minden munkafázisban próbatesztek készültek, amelyeken a DDC termékei kiválóan teljesítettek.

M85-ös autóút

Győrt és Sopront köti majd össze a 2×2 sávosra tervezett, leállósávokkal ellátott M85-ös autóút, amely a 2016-ra elkészülő, Győr-Szombathely között épülő gyorsforgalmi út részét képezi. A teljes szakasz kiépítése egyelőre csak a távlati tervekben szerepel, több, nagyobb szakasz már átadásra került. Ilyen például a nemrégiben felavatott Kóny-Győr közötti rész, vagy a csornai elkerülő első üteme. Az építési munkálatokhoz vállalatunk 1200 m³ betont szállított 2014. július elejétől 2015. május végéig.

Eli-Alps lézeres kutatóközpont

A Szegeden épülő Eli-Alps lézerközpont kivitelezési munkálatai 2014 áprilisában kezdődtek. A különleges kutatóépület szerkezetéhez szükséges, a DDC közreműködésével helyszínre szállított beton alapanyag teljes mennyisége 18 000 m³ volt. Főleg C25/30 és C30/37 típusú betonok kerültek felhasználásra a munkálatok során, amelyek jellemzően magasabb szilárdsági osztályba tartoznak. A nagyfokú követelmények indoka az épület szerkezetének stabilitása és talajmechanikai adottságainak javítása volt, melynek következtében a szakemberek 819, egyenként 1,8 méter átmérőjű cölöpöt fúrtak a földbe, némelyiket 45 méter mélyre.