Lapszámok

2020. április XXVIII. évfolyam II. szám

A déli körvasút fejlesztése

Budapest belső területén indul a Déli körvasút fejlesztése, amelynek célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre. A terv az, hogy a vasút új megállók és új kapcsolatok révén versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.

A mostanihoz hasonló vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt. Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbben járó vonatokkal nemcsak az ingázók, de a városban közlekedők hasznát is szolgálja.

A Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között három új megállót építenek. A XI. kerületi Nádorkert megálló a budai fonódó villamoshoz és az Infoparkhoz, a Soroksári út környezetében lévő Danubius a dunaparti területekhez és a HÉV-hez, a Népliget megállóhely pedig az M3 metróhoz, az Üllői úthoz teremt közvetlen kapcsolatot.

A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy 10-15 percenként járjanak a vonatok. Ezzel létrejönne az összeköttetés az érdi, budaörsi és környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, a Soroksári út térség; a Déli Városkapu, valamint a Népliget térsége, Kőbánya-Kispest, a reptér és a pesti agglomeráció között.

(forrás: nif.hu, fotó: elements.envato.com)