Lapszámok

2020. február XXVIII. évfolyam I. szám

Idén 160 kilométer új gyorsforgalmi út épül meg hazánkban

2020-ban csaknem 160 kilométer új gyorsforgalmi út átadása várható, építésük összértéke megközelíti a 390 milliárd forintot – hangzott el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tavalyi évzáró sajtótájékoztatóján Budapesten.

A várakozások szerint az M0-s és Abony közötti M4-es autópálya-szakasz tehermentesíti a 4-es főút több részét. Megépül az M4 Berettyóújfalutól az országhatárig tartó szakasza, Egert az M25-ös összeköti az M3 autópályával, kiépül Sopron gyorsforgalmi kapcsolata az M85 Csorna utáni folytatásával, Zalaegerszeg és az M7-es autópálya közelében az M76 új szakaszai épülnek meg, és véget ér az M0 déli szakaszán a korszerűsítés első üteme. Az új komáromi híd az első félév végén nyílhat meg a forgalom előtt.

Tavaly is számos útberuházást avattak országszerte. A Békéscsaba gyorsforgalmi bekötését biztosító M44-es leghosszabb szakaszát adták át Tiszakürt és Kondoros között, állami beruházásban egyszerre ilyen hosszú gyorsforgalmi szakasz 2002 óta nem készült el. A 21-es főút négysávúsításával magas szintű közúti kapcsolat jött létre az M3-as autópályától Salgótarjánig, és Kaposvár megközelíthetőségét is jelentősen javította, hogy a várost az M7-es autópályával összekötő 67-es út több mint 33 kilométeren négysávossá bővült. Befejeződtek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF) finanszírozott közúti beruházások is, így Szlovénia felé az M70-es teljes hoszszán négy sávon lehet eljutni az M7-esről, az M15-ös autóút kibővítése pedig Budapest és Pozsony között teremtette meg a „teljes értékű autópályás összeköttetést”. Az M2-es gyorsforgalmi úton 20-25 perccel rövidült a menetidő Budapest és Vác között a bővítésnek köszönhetően. Elkészült a 710-es főút bekötése az M7-es autópályába, Nyíregyházán pedig az elkerülő út építésének folytatása tovább csökkenti a zaj- és légszennyezést.

(forrás, fotó: NIF Zrt.)