Lapszámok

2018. február XXVI. évfolyam I. szám

Továbbfejleszti magyarországi K+F részlegét a Murexin Kft.

Tíz százalékot meghaladó hazai értékesítés növekedéssel – a cég történetében először 3 milliárd Ft feletti forgalmat ért el a Murexin Kft. 2017-ben – nyilatkozta Czili Aladár ügyvezető igazgató, aki hozzátette: a tavalyi, kiemelkedő építőipari beruházási hullám projektjeinek többsége még nem jutott el a szakipari szakaszig és ez 2018-ban további növekedést hozhat a számukra meghatározó hideg és meleg burkolati segédanyagok, ragasztók piacán. Az építőipari boom hatására az ágazatban gyakorlatilag megszűnt az elmúlt évtizedekben megszokott szezonalitás, a munkálatok most, télen sem álltak le. Az ügyvezető szerint azonban a felfutásnak árnyoldala is van: az egyre égetőbb szakemberhiány hatására az elvártnál silányabb az elvégzett munkák minősége, mindez annak tudható be, hogy a szakképesítéssel nem rendelkezők is elvállalnak olyan munkát, amelyhez alaposabb ismeret, gyakorlat és rutin kellene. Így az egyébként kiváló minőségű termékek nem szakszerűen kerülnek felhasználásra. Igaz és üdítő az a tény is, hogy a munkák tempója, a burkolatok tulajdonságai miatt nagyobb az igény a speciális termékekre, ezeket a jól képzett és a szakmájukban jártas burkolók örömmel használnak.

A Murexin Kft. hazai fejlesztőgárdája a megváltozott igényekre adott válaszul alkotta meg a minden felületen egyszerűen használható aljzatkiegyenlítő családot. Az új Lewell termékcsalád tavaly ősszel a Magyar Termék Nagydíjat is megkapta. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy az idén 25 éves Murexin Kft. a szekszárdi üzemében folyamatosan megvalósuló, a termelést bővítő beruházások mellett a kutatás-fejlesztés területén is további befektetéseket hajtson végre. (Murexin)