Lapszámok

2019. december XXVII. évfolyam VI. szám

Danev György: Közlekedésépítés SW-módra

„Küldetésünk a beton” – hirdeti az SW Umwelttechnik Magyarország Kft. szlogenje, ami nálunk egyfajta ars poetica, hitvallás. A 2000-es évek első két évtizedében cégünk elsősorban a magas- és a szerkezetépítés területén szerzett ismertséget magának, melynek „kéznyomát” megszámlálhatatlanul sok épületszerkezet őrzi. Mindazonáltal a 2013 őszén életre hívott közlekedésépítési üzletág mára éppúgy húzóágazattá vált és jelentős mértékben járul hozzá a társaság exponenciálisan növekedő éves teljesítményéhez, mint a fent említett zászlóvivők. Büszkén kijelenthetjük, hogy 2019-ben már nem zajlik olyan gyorsforgalmi-útépítés Magyarországon, ahol az SW közlekedésépítési részlege ne képviseltetné magát előregyártott vízépítési, hídépítési és forgalomtechnikai betonelemeivel.

Cégünk közlekedésépítési üzletágának elmúlt években mutatott látványos előretörése egyrészt a 2016-ban útjára indult nagyszabású gyorsforgalmi úthálózati fejlesztések követelményeihez való gyors asszimilálódásnak köszönhető: a piac által támasztott követelmények rugalmas követésének eredményeképpen társaságunk a vonalas létesítmények előregyártott betonelemekkel való kiszolgálásának területén ugyancsak piacvezetővé vált. A markáns jelenlét fenntartása a versenyszféra ezen szegmensében nyilvánvalóan nem működne az ágazat rendelkezésére álló komplex vállalatirányítási rendszer nélkül, amely a termékszinten specifikusan differenciált gyártástechnológiai hátország, a stratégiai szempontból előnyösen pozicionált gyáregységek, az integrált minőségirányítási rendszerek, valamint a logisztikai kiszolgálóegységek együttesével karöltve biztosítja és teszi hatékonnyá működésünket. Nem mehetünk el szó nélkül az emberi tényező mellett sem: magasan kvalifikált szakembereink minden tekintetben arra törekednek, hogy megoldást találjanak a legnagyobb kihívást jelentő mérnöki akadályok leküzdésére is.

Sorozattermékeink palettája az idők folyamán több olyan saját tervezésű elemmel egészült ki, melyek paraméterei egyfajta válaszként születtek út-, vasút- és hídépítési kivitelezések során korábban felmerült kérdésekre. A funkcionalitást előtérbe helyező, illetve erre irányuló technológiai fejlesztéseink ebből adódóan folyamatosan napirenden vannak. Amennyiben szükséges, a tervezés-terveztetés folyamatából csapatunk éppúgy kiveszi a részét, hiszen rendszeresen szembesülünk olyan egyedi specifikációkon alapuló műtárgyak igényeivel, melyek kizárólag az adott projekt sajátosságainak figyelembevételével valósíthatók meg.

A közlekedésépítési ágazaton belül sarkalatos pont a műtárgyépítés, legyen szó SHI- és SHP-típusú hídgerendák beemeléséről (a teljesség igénye nélkül: 8. sz. főút Székesfehérvár nyugati elkerülő, 471. sz. főút Hajdúsámson elkerülő, Fényeslitke-Komoró vasúti átrakó), terelőelem-telepítésről vagy zajvédőfal-építésről. Utóbbi két tevékenység esetében a tervezési és gyártási feladatok mellett a kivitelezést ugyancsak kontrolláljuk. A hivatalos licensz szerint gyártott REBLOC rendszer egyike a leghatékonyabban telepíthető, alakítható és javítható forgalomtechnikai terelőelemeknek a piacon. Kivitelezésük jelenleg folyamatban van az M0-s autóút M6-os autópálya – 51. sz. főút, illetve az 54. sz. főút M5-ös autópálya és 5. sz. főút közötti szakaszán, de az M4-M35-ös autópályák elválási csomópontjában és az M35- ös hídjainál szintén megtalálhatók.

Az SW európai normákkal összhangban kidolgozott zajvédőfal-rendszerei a tradíciók, az innovatív megoldások és a költséghatékonyság tökéletes összhangját adják. Országhatáron innen és túl számos vonalas létesítmény mentén (62. sz. főút Szabadegyháza elkerülő, M4 Cegléd-Abony, 445. sz főút Kecskemét elkerülő) került sikerrel beépítésre mind az egyoldalú SW UNO-14, mind a kétoldalú SW DUO-22 típusú falpanel. Mindkét rendszer A4 hangelnyelési fokozatú és B3 hanggátlási minősítéssel rendelkezik.

Napi operatív feladataink szignifikáns részét ugyanakkor a teljes körű vízelvezetési rendszerek gyártásának nyomon követése és munkaterületre történő kijuttatása adja. Autópályás és vasútvonal-rekonstrukciós munkáink zömén az adott műszaki tartalomban található minden előregyártott vízépítési betonelemre leszerződünk a kör- és négyzet keresztmetszetű átereszektől a tisztító- és víznyelő aknákon át egészen a meder- és rézsűburkoló elemekig. Mindezeken túl a közlekedésépítési üzletág portfolióját gazdagítják a pörgetett cölöpök, a szádfalak, a vasúti peronszegélyek és a máglyatámfal-rendszerek is, tehát gyakorlatilag minden, aminek köze van az út-, a vasút- és a hídépítéshez és előregyártott betonelemnek minősül.

Tekintettel a 2021-ig előirányzott és profilba vágó építési projektek által teremtett kihívásokra, az SW Umwelttechnik Magyarország Kft. közlekedésépítési ágazata az eddig felgyülemlett tapasztalatokat felhasználva továbbra is töretlen ambícióval kívánja öregbíteni önnön és a beton hírnevét.